5 Şubat 2011 Cumartesi

DIAMONDS ARE A GIRL'S BFF!!! ;)

Eveett, gelelim şu pırlanta mevzuuna. :)

Bu post sadece bayanlar için değil, bayıldığı bayanlara bayılacakları hediyeler almak isteyen beyler için de hazırlandı! :)) (Tekerleme kıvamında cümle! :))

Buyrun size olmazsa olmaz pırlanta kültürü! ;)

1-PIRLANTA HAZRETLERİ KİMDİR? :)

Efendim, pırlanta elmas ailesinin bir üyesidir. Elmas da saf karbondur aslında. Yani bildiğiniz kömür. :) Ama en değerli kömür!!! Yandığında arkasında kül bırakmayacak kadar saftır. Tabii biz kendisini yakmak için kullanmıyoruz. Yakmadan da ısıtıyor bünyeyi! :)

Asırlar boyunca sadece Hindistan ve Brezilya'da üretildi pırlanta. 1867’de Güney Afrika’ da pırlantanın bulunmasıyla kaynaklar hızla arttı. Bugün pırlanta en çok Avustralya, Güney Afrika (Kimberley’de), Güney Amerika, Endonezya ve Hindistan'da çıkartılıyor.

Dünyada elmas arzının %40'ını 1870’de Cecil Rhodes tarafından kurulan De Beers Şirketi elinde tutuyor. Kanlı Elmas filminde gördüğümüz gibi maalesef bu değerli taş için pek çok kaçak kazı yapılıyor, ve maalesef insanlar ölüyor!!! Bu yüzden pırlanta alırken sertifikasını istememiz, üretiminin "Conflict-free" olduğunu anlamamız açısından çook önemli!

Bu mağden sertliği ile ünlüdür. O kadar serttir ki diğer tüm maddeleri çizer. Çok az miktarda bulunması değerini arttırır.

Işığı kırma özelliğinin mükemmeliyeti onu bir ziynet eşyası yapmaktadır.

Isı iletkenliği çok yüksek olduğu için zarar görmeden kesilebilir. Az sonra belli başlı kesimleri de inceleyeceğiz! :)

Elmasın tartılmasında ölçü birimi olarak karat kullanılır. 1 karat = 200 miligram olarak düşünelim. Yani sanılanın aksine kadar büyüklük değil, ağırlık ölçüsüdür. :)

2-ELMASIN / LAHANANIN KATMANLARI :))

Elmas mağdenini bir lahana gibi düşünün. Hepsi değerli. Katman katman işlenebilir. Ancak en değerli yeri tabii ki kalbi. "Ice Blue" tabir ettiğimiz pırlanta buradan çıkabiliyor! :)



Lahananın dış yaprakları daha mat ve ışığı yansıtma oranı daha düşüktür. Halk arasında elmas olarak bilinen taşlar buralardan kesilir. Işığı pırlanta kadar yansıtmadığı için mıhlama yapılırken altına renginin daha parlak olması için folyo tabir edilen bir metal varak kullanılır. Elmas yüzüklerin altı kapalıdır genellikle. Pırlantaların ise ışığı kendi yansıtma becerisi dolayısıyla folyoya ihtiyacı yoktur. Sadece ışık alması için altları delik bırakılarak mıhlanırlar.



2-PIRLANTANIN BÖLÜMLERİ

Pırlanta üç ana bölümü vardır.

Taç, kemer ve külah.

Taç bölümünde bulunan fasetlerin sayısı fazla olduğu için bu bölüm, pırlantanın geneline göre daha beyaz görünür.

Kemer bölümü ne kadar inceyse pırlanta o kadar beyaz görünür. Çok ince olması da onu mıhlamaya elverişsiz kılar. Arada bir boyut idealdir. Bu bölüm önemlidir. Zira kemer olmasa mıhlama yapılamayacaktı ve Allah korusun biz kadınlar bu ziynetten mahrum kalacaktık!!! :)

Kemerin altında bulunan bölüme külah denir. Bu bölüm pırlantaya giren ışığın dışarı yansımasını sağlar. Külah ne kadar doğru açıyla kesilmiş ise, pırlantaya giren ışık yansıyarak yine taçtan çıkar. Böylece pırlantada mükemmel parlaklık sağlanmış olur.

Çap, pırlantanın kemerinin bir uçtan diğer uca kadar olan ölçüsüdür.

Derinlik ise pırlantanın tabladan külah ucuna kadar olan yüksekliğidir.

4- SİHİRLİ 4C :)

Eveeet, gelelim 4C'ye. :) Diyelim ki gittiniz, niyetine girdiniz ve pırlanta alacaksınız. C'ler uçuşmaya başlıyor. :)

  • Kesim (Cut): Ne çok derin ne çok yassı olmalı!!!

  • Renk (Colour)  : Ne kadar renksiz ise o kadar değerlidir. :)


  • Berraklık (Clarity): İçindeki lekeleri ve sayılarını gösterir. Örneğin VVS1, çok çok küçük 1 leke var demek. Olsun, göz görmeyince gönül katlanır. VVS1 da olur! :)

  •  Karat Ağırlığı (Carat Weight) : Ağırlığını simgeler. 1 karat'ın üzerine çıktığında fiyatı da eksponansiyel olarak artar.
  
5- ŞEKİL ŞEMAL ;)

Vay be, şekli kişiliğimizi yansıtıyormuş! Ben uzmanların yalancısıyım... :)

 PEKİ EEEENNN GÜZEL PIRLANTALAR NEREDE?

Buyrun benim uğurlu sayım, ilk 7 listem :))

-Tiffany&Co (Efsanevi Mavi Kutu. "Denizden babam çıksa yerim" derler ya. "İçinden kürdan çıksa takarım" diyorummmm!!! :)) www.tiffany.com/











-Chopard (OMG!!! :)) www.chopard.com/


















-Cartier (Muhteşem Trinity! :))) www.cartier.com/  


-Bvlgari (Beyond Chic!) www.bulgari.com/
















-Van Cleef&Arpels (Bu kolyelerden istemeyen var mı? :))) www.vancleef-arpels.com/


















-Lorraine Schwartz (Anjelina Jolie'nin muhteşem küpeleri!!!) www.lorraine-schwartz.com/



















-Adler (Ooofff of! :)) www.adler.ch/

















LOKAL MARKALARA TALİM! :)

Peki şimdi biz bunları alamayacağız ama... ÇOOOK pahalı!

Ne yapalım?

Kapalıçarşı'ya gidelim biz güzel güzel...
Rengarenk vitrinlere bakalım! Eğer denkleştirir de bir yatırım yapmaya niyet edersek o zaman lokal markalarımıza öncelik tanıyalım.

Mesela Kafkas, mesela Sait Koç, mesela Sülüman'ın haremini süsleyen Boybeyi, mesela muhteşem zarif tasarımlarıyla Batya Kebudi'nin kapısını çalalım.

Ya da mesela bir önceki postta yazdığım serkankoc1973@gmail.com a mail atalım. O bize en ucuz, en güzel tasarımları bulsun. Biz de hevesimizi alalım!!! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...